Volvo Cars zobowiązało się do pełnej elektryfikacji, ciągłego zmniejszania śladu węglowego i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Modele napędzone prądem przejmą główną rolę w ofercie producenta samochodów Volvo. Od 2010 roku, kiedy koncern Geely zakupił markę Volvo, stworzono gamę nowych modeli, które torują firmie drogę do górnej półki produktów premium, ze sprzedażą na poziomie 700 tys. aut rocznie. Dyrektor techniczny marki Henrik Green wprost zapowiedział, że nie widzi przyszłości dla silników spalinowych. Koncern ogłosił, że w ofercie będą posiadać wyłącznie auta elektryczne i w 2030 roku zbudują ostatni samochód z silnikiem spalinowym. Pierwszym krokiem tych innowacyjnych zapowiedzi producenta Volvo, jest z pewnością zaprezentowany najnowszy model koncernu, C40 Recharge dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym, do zakupu wyłącznie przez internet. W 2022 roku na rynek ma wejść nowa generacja XC90, przynajmniej siedmiu nowych modeli, dostępnych wyłącznie z napędem hybrydowym albo elektrycznym. Nowy model opon Recharge zapewnia optymalną przyczepność, która ma ograniczyć pobór energii samochodu przez cały rok.
Ewolucja sprzedaży aut
Nowatorskie jest również to, że wszystkie elektryczne auta Volvo będą od teraz dostępne wyłącznie poprzez internet, na stronie producenta. Dotychczas to Tesla wyznaczał trendy zarówno technologiczne, jak i dystrybucyjne, przechodząc do wyłącznej sprzedaży online, zanim to stało się modne albo niezbędne. Obecnie prawie cała sprzedaż przeniosła się do internetu, więc samochody nie są tu wyjątkiem. Pandemia oczywiście przyspieszyła proces przejścia do realizacji transakcji online i zmusiła producentów do wygodnych dla konsumentów rozwiązań, ułatwiających im zakup wybranego modelu online. Przedstawiciele firmy jednak podkreślają, że część sprzedaży jeszcze przez wiele lat pozostanie w salonach, jak choćby przekazanie auta. Autoryzowane punkty sprzedaży będą również otwarte dla klientów, którzy są przyzwyczajeni do tradycyjnej formy zakupu i tam będą mogli złożyć zamówienie internetowe z pomocą sprzedawcy.
Elektryfikacja wprowadzona przez firmę ma wynieść Volvo Cars na pozycję lidera na rynku elektrycznych aut premium, wprowadzając innowacyjne modele, uproszczone możliwości konfiguracji oraz przejrzyste i ustalone modele cenowe. Model sprzedaży aut z jednym pakietem ubezpieczeń czy jednym rodzajem opon, w jednym abonamencie, jest wygodny zarówno dla klienta jak i producenta. Uproszczone możliwości konfiguracji modeli aut, w pełni nadają się do zakupów przez internet oraz skracają czas realizacji zamówienia. Nowy model biznesowy Volvo Cars skupi się na budowaniu bezpośrednich relacji z klientami, zmniejszając złożoność oferty produktowej oraz eliminując komplikacje i formalności związane z zakupem samochodu. Relacje z partnerami (dealerami) wciąż pozostaną bardzo ważnym elementem wsparcia klienta, którzy odpowiedzialni są za dostarczenie czy serwisowanie aut. W ramach nowej strategii handlowej inwestycje Volvo sięgną również internetowych kanałów sprzedaży. Volvo rezygnuje z promocji i wystawania swoich aut w salonach czy prezentacji najnowszych modeli na targach czy imprezach branżowych, ze względu na transfer owych środków marketingowych na lepszą komunikację produktu.