Porsche 911 Turbo S to zawsze topowa odmiana flagowego, sportowego auta tego koncernu, która nadaje się zarówno do jazdy na co dzień, jak i do popisów na torze wyścigowym. Nie inaczej jest z najnowszym modelem. Nowe Porsche 911 Turbo S jest nawet szybsze od najnowszego, całkowicie elektrycznego Porsche Taycan Turbo. Za każdym razem, kiedy nowy model 911 Turbo S wchodzi na rynek, nie ma wątpliwości, że i tym razem niemieccy inżynierowie dali z siebie wszystko, wykorzystali wszystkie najnowsze możliwości techniki i będzie jeszcze szybciej niż w poprzedniku. Najnowsze Porsche 911 Turbo S (992) dysponuje mocą 650 KM (to jest o 70 KM więcej od poprzednika) oraz 800 Nm momentu obrotowego z 6 cylindrowego silnika typu boxer o pojemności 3,8 litra wyposażonego w dwie turbosprężarki. Do 100 km/h rozpędza się w 2,7 sek., do 200 km/h w 8,9 sek.! To sprawia, że może ścigać się z motocyklami sportowymi i jest w stanie z nimi wygrać, bowiem może osiągnąć aż 330 km/h!

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-07/2021-porsche-911-turbo-s-review-a-new-benchmark-for-sports-cars [9-11-2020]

Niemieccy inżynierowie w najnowszym modelu jeszcze bardziej dopracowali aerodynamikę. Teraz najnowsza 911 Turbo S posiada system nazwany Porsche Advanced Aerodynamics. W jego skład wchodzą m.in.: regulowane elektrycznie aktywne klapy w przednim zderzaku, które otwierają się lub zamykają w zależności od prędkości i pozwalają na lepszy docisk auta oraz również elektrycznie sterowany trzyczęściowy przedni spoiler dolny (tzw. splitter), a także regulowany w ten sam sposób spojler na klapie tylnej. O ile te aktywne klapy w przednim zderzaku działają całkowicie automatycznie, o tyle ten przedni splitter można cały wysunąć poprzez przełączenie auta w tryb sport plus. Trzeba jednak przy tym szczególnie uważać, jeśli lubimy korzystać z tego trybu podczas miejskich przejażdżek, bowiem wówczas auto nie przejedzie bezproblemowo przez żaden próg zwalniający, nie wspominając nawet o podjeździe pod najmniejszy miejski krawężnik. Natomiast automatycznie regulowany tylni spojler z włókna węglowego posiada aż trzy poziomy wysunięcia oraz trzy poziomy nachylenia. Jego ustawienie zależy od tego, który tryb jazdy został wybrany i z jaką prędkością pojazd się porusza oraz co ciekawe również od tego, czy szklany panoramiczny dach jest zamknięty czy może został otwarty. Wszystko to po to, aby gdy korzystamy z pełnych możliwości, auto miało jak najlepszą aerodynamikę. I to od razu czuć podczas jazdy! Dzięki tym wszystkim zabiegom oraz minimalnym zmianom w zawieszeniu i rozstawach osi, nowe Porsche 911 Turbo S, szczególnie po szybko pokonywanych zakrętach, prowadzi się fenomenalnie, dosłownie jak przyklejone do drogi.

Źródło: https://www.google.com [9-11-2020]

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-07/2021-porsche-911-turbo-s-review-a-new-benchmark-for-sports-cars [9-11-2020]

Nowe 911 Turbo S nie tylko niesamowicie przyśpiesza, ale równie fantastycznie hamuje. Dzięki dużym, karbonowo-ceramicznym tarczom hamulcowym na wszystkich czterech kołach to auto zatrzymuje się niemal w miejscu!

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-07/2021-porsche-911-turbo-s-review-a-new-benchmark-for-sports-cars [9-11-2020]

Wszystkie te usprawnienia wprowadzone w najnowszym modelu 911 Turbo S oraz jego osiągi powodują, że jego kierowca czuje się w nim już nie tylko jak w supercarze, ale nawet jak w hypercarze. I to pomimo tego, że kosztuje w wersji podstawowej raptem delikatnie ponad 1 milion zł, w przeciwieństwie do hypercarów, których ceny startują dopiero od 2 milionów zł!

Źródło: https://www.google.com [9-11-2020]

Redakcja: Patryk Żak

Exit mobile version