Nowy Lexus LC500 Convertible, bowiem taka jest jego pełna nazwa, trafił do polskich salonów tej marki we wrześniu 2020 roku. Pomimo, że na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że bazuje na wersji Coupe, która została zaprezentowana światu w styczniu 2016 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit, wersja Convertible została zaprojektowana niemal od nowa.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

W modelu Convertible przeprojektowano zupełnie zawieszenie oraz wzmocniono podwozie, tak aby sztywność nadwozia pozostała na tym samym poziomie co w modelu Coupe. Auto co prawda waży przez to o 110 kg więcej, ale dzięki tym wszystkim zabiegom ma niżej położony środek ciężkości i, jak twierdzi Lexus, lepiej jeździ po zakrętach niż wersja Coupe. Inny jest w nim również cały układ klimatyzacji, który jest jeszcze bardziej wydajny (dodatkowe czujniki cały czas monitorują czy auto ma otwarty, czy zamknięty dach, jakie jest nasłonecznienie, z jaką prędkością się porusza itp.) i ma w zagłówkach dodatkowy nawiew na kark kierowcy i pasażera.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

W Lexusie LC500 CV przerobiono nawet układ wydechowy, tak aby do uszu kierowcy i pasażerów po otwarciu dachu trafiał jeszcze bardziej „soczysty” dźwięk ukrytego pod maską wolnossącego silnika V8.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

Najnowszy Lexus to też pierwszy model o nadwoziu cabrio w historii marki z materiałowym, a nie sztywnym dachem. Cała jego konstrukcja jest ultralekka, bowiem składa się ze stopów aluminium i magnezu. Co ciekawe dach składa się w 15 sekund, a rozkłada w 16 sekund. Obie operacje można wykonać jadąc z prędkością do 50 km/h.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

Lexus chwali się również, że jego nowe auto nawet ze złożonym dachem ma bardzo dobrą aerodynamikę, czemu pomagają duże przetłoczenia w tylnej części nadwozia. Sama tylna mała szybka, która przy otwartym dachu wysuwa się za tylnymi siedzeniami i niejako zastępuje standardowy w innych kabrioletach windshot, ogranicza zawirowania powietrza o 20%. Pomimo tych wszystkich zabiegów auto nie straciło na swojej funkcjonalności w stosunku do wersji Coupe, bowiem dysponuje bagażnikiem o dokładnie takie samej wielkości, wynoszącej 149 litrów. Za te wszystkie udogodnienia w wersji Convertible Lexus karze płacić swoim Klientom ok. 50 tys. zł więcej niż za wersję Coupe. Tak więc ceny modelu Convertible w Polsce rozpoczynają się od 632 tys. zł. Jednak warto dopłacić tę kwotę, bowiem – jak sam Lexus pisze w swoich materiałach prasowych – jest to: „Najbardziej uwodzicielskie cabrio świata”.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

Nowy Lexus LC500 Convertible jest oferowany tylko z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów sparowanym z 10-stopniową, automatyczną skrzynią DirectShift. Generuje on moc 464 KM i moment obrotowy 530 Nm. Zapewnia przyśpieszenie ok. 4,7 s. do 100 km/h i prędkość maksymalną 270 km/h. Jest to jeden z ostatnich tego typu motorów na europejskim rynku. Oprogramowanie tej automatycznej skrzyni biegów zostało zmodyfikowane w porównaniu do tego z wersji Coupe i teraz jest bardziej sportowe. W modelu Coupe dostępny jest za to jeszcze silnik hybrydowy z bezstopniową przekładną CVT uzupełnioną o 4-biegową automatyczną skrzynię biegów (benzynowe V6 o pojemności 3,5 litra współpracuje tam z dwoma energooszczędnymi silnikami elektrycznymi – model ten ma oznaczenie LC500h).

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

W najnowszym Lexusie pojawił się wreszcie system Apple CarPlay, którego brakowało w modelu Coupe. Nie zabrakło również wyśmienitego systemu audio marki Mark Levinson, który jest dedykowany i specjalnie przygotowywany od podstaw przez inżynierów tej firmy dla każdego modelu marki Lexus.

Źródło: https://www.lexus-polska.pl/car-models/lc-convertible/?lexReferrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F#gallery [21.10.2020]

Redakcja: Patryk Żak

Exit mobile version