Już dziś rusza Europejski Krajowy Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który potrwa do 22 września.
Działania te koordynowane są przez Europejską Organizację Policji Ruchu Drogowego ROADPOL oraz popierane m.in. przez Komisję Europejską i Europejską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (ETSC).
Dni bezpieczeństwa ruchu drogowego to akcja, która będzie przeprowadzona we wszystkich europejskich krajach. Kierowcy również na polskich drogach poza standardowymi działaniami policjantów, będą musieli liczyć się z kaskadowymi kontrolami pomiaru prędkości.
Szczególnie czujni powinni być kierowcy wyjeżdżający na drogę w sobotę, 18 września, gdy odbędzie się najbardziej wzmożona kontrola, akcja kaskadowego pomiaru prędkości.
Na czym polega kaskadowy pomiar prędkości?
Jest to podwójna kontrola prędkości, polegająca na ustawieniu dwóch punktów z patrolami w niewielkiej odległości od siebie, aby mieć większą skuteczność w karaniu tych, którzy przyspieszają po minięciu radiowozu. To łatwy sposób na wyłapanie największych piratów drogowych. W ciągu kilku minut piraci drogowi mogą otrzymać dwa mandaty. Celem tych działań jest rzecz jasna poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez zmianę złych nawyków kierowców. Działania te dążą do założeń zgodnych z „wizją zero” – zero ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych.
18 września w ramach akcji “Road Safety Days” prowadzone będą kaskadowe pomiary prędkości. Ci kierowcy, którzy nagminnie ignorują przepisy, nie będą mogli liczyć na taryfę ulgową – ostrzega Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
BRD KGP podało, że w tym roku prawo jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w obszarze zabudowanym zostało zatrzymane już 46 567 kierowcom. To wzrost o ponad 35 procent w stosunku do roku poprzedniego. Akcja “Road Safety Days” (wcześniej znana jako EDWARD – Europejski Dzień Bez Ofiar Śmiertelnych Na Drogach) to działania bardzo potrzebne, bo w 2020 roku niemal codziennie dochodzi do śmiertelnych wypadków.
W promowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, włączyła się m.in. firma Screen Network poprzez emisję na ekranach LED rozmieszczonych m.in. przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych spotu, którego hasłem przewodnim jest: „Żyj i pozwól żyć innym”.