Close Menu
    Tagi
    auta auto auto nowości bezpieczeństwo BMW BMW X5 celebryci choroby co2 elektryczne auto emocje gwiazdy kierowca klimatyzacja komis samochodowy mapa drogowa moto motoryzacja nowości oferta oznakowanie policja premiera promocja przestępczość Rajd Rzeszowski Jari Huttunen rajdy samochody gwiazd samochód serwis serwis samochodowy silnik skup aut spaliny speed sprzedaż aut syrena volvo wypadki właściciel samochodu X5 zakup auta zawieszenie zima środowisko
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Instagram
    Czas na MotoCzas na Moto
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Premiery
    • MotorSport
    • Wywiady i opinie
    Czas na MotoCzas na Moto
    Home»Wiadomości»Honda NSX 2017

    Honda NSX 2017

    Nowa Honda NSX pojawiła się na rynku już w 2016 roku, jednak do dziś wzbudza duże emocje, bowiem wygląda jak współczesne hiperauto (Porsche 918, La Ferrari czy McLaren P1) i jej widok na ulicy jest taką samą rzadkością, jak spotkanie tamtych aut. Jednak to nie tylko wygląd sprawia, że można to auto spokojnie zestawić z pozostałymi hiperautami od niemieckiej, włoskiej czy brytyjskiej konkurencji. Również zastosowana w modelu NSX technologia jest z najwyższej światowej półki i stanowi popis umiejętności japońskich inżynierów. Honda bowiem już od 1960 roku, kiedy to zadebiutowała ze swoim zespołem w wyścigach Formuły 1, dążyła do tego by być pionierem nowych rozwiązań technicznych w dziedzinie motoryzacji. Robiła to z dużymi sukcesami, bowiem aż do późnych lat 90-tych XX wieku jej silniki zdominowały wyścigi Formuły 1. To wówczas Honda wyprodukowała pierwszą generację modelu NSX, w której rozwoju pomagał jej nie kto inny, jak sam legendarny Ayrton Senna, brazylijski kierowca rajdowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1.

    Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NSX [19.10.2020]

    To w tamtych latach było popularne powiedzenie, że jeśli chcesz szybkie auto, które do tego będzie dobrze zaprojektowane i bezawaryjne, wybierz Hondę. Miało ono swoje źródło w  fakcie, że auta Hondy, w przeciwieństwie do aut jej włoskiego ówczesnego największego konkurenta ze stajni Ferrari, były wygodne i bezawaryjne, a nie tylko dobrze wyglądały. Pierwszą generacją Hondy NSX można było bowiem spokojnie jeździć codziennie i nie nastręczało to takich problemów z funkcjonalnością oraz komfortem podróżowania, jak w ówczesnych autach Ferrari. Niestety Honda po roku 2000 stopniowo zaczęła wycofywać ze swojej oferty auta sportowe i skupiła na małych autach miejskich, hatchback’ach dla młodzieży, a na końcu SUV-ach dla rodzin. Na nową generację modelu NSX kazała swoim fanom czekać ponad dekadę. Jednak było warto! Co prawda nowa generacja nie jest już produkowana w Japonii tylko w USA, jednak to nadal „kawał” wyśmienitej japońskiej inżynierii.

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/overview.html [19.10.2020]

    Nowa Honda NSX ma podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra montowany centralnie na aluminiowym podwoziu oraz 3 silniki elektryczne (jeden wspomagający silnik benzynowy na osi tylnej oraz po jednym silniku elektrycznym napędzającym każde z kół przednich). Jest to więc hybryda, podobnie jak jej konkurenci z Niemiec, Włoch oraz Wielkiej Brytanii. Cały ten zespół napędowy rozwija w Hondzie moc 581 KM oraz 645 Nm momentu obrotowego, co pozwala jej na osiągnięcie 100 km/h w niecałe 3 sekundy.

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/technology.html [19.10.2020]

    Moc na wszystkie 4 koła przenosi 9-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. Honda NSX drugiej generacji jest wyposażona w felgi o dwóch rozmiarach: 19 calowe na kołach przednich oraz 20 calowe na kołach tylnych. Aby było jeszcze ciekawiej, pedał hamulca w modelu NSX nie jest połączony mechanicznie bezpośrednio z kołami. Jest to tzw. system „drive by wire”, co oznacza tyle, że sygnał z pedału hamulca trafia najpierw do komputera centralnego auta i dopiero ten rozdziela siłę hamowania na te, spośród wszystkich czterech kół, które w danej chwili mają największą przyczepność i co za tym idzie zapewnią autu najkrótszą drogę hamowania. Rozwiązanie „drive by wire” jest znane również z aut innych światowych producentów, jednak do tej pory było ono stosowane przez nich jedynie w przypadku pedału przyśpieszenia i sterowania otwarciem przepustnicy, nie zaś w układzie hamulcowym. Honda znowu wróciła więc na pozycję pioniera technologii!

    Pomimo jednak tak zaawansowanej technologii upchniętej w nowej Hondzie NSX, auto nadal daje niezwykłą frajdę z jazdy i nie stało się komputerem jeżdżącym na kołach. Większość tych mądrych systemów, jeśli tylko kierowca będzie miał takie życzenie, można dezaktywować i wówczas Honda daje nie mniej frajdy niż dużo droższa od niej, wymieniona przeze mnie wcześniej, światowa konkurencja.

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/ownership.html [19.10.2020]

    Jest jednak pewna łyżka dziegciu w tej beczce miodu. Jedyne pole, w którym nowa Honda NSX ustępuje swoim światowym rywalom to wnętrze. Owszem materiały użyte w jego wnętrzu są doskonale spasowane, jednak nie wszędzie są tak szlachetne, jak u konkurentów. Również system inforozrywki ma swoje lata i ustępuje najnowszym elektronicznym tabletom od Porsche, Ferrari, Lamborghini czy McLaren’a. W Hondzie takie systemy, jak: Apple CarPlay czy Android Auto pojawiły się dopiero w 2019 roku.

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/ownership.html [19.10.2020]

    Jednak, gdy tylko zasiądziemy za sterami nowej Hondy NSX, te nieliczne jej wady schodzą na dalszy plan. Wówczas od razu zauważymy bowiem, że jest to auto skonstruowane i skalibrowane przez prawdziwych entuzjastów motoryzacji dla ludzi, którzy kochają jazdę samochodem. Chris Harris, jeden z nowych prowadzących brytyjski program Top Gear, określił nową Hondę NSX w następujący sposób: „Jest to maszyna, która jest czymś więcej niż tylko sumą części z których się składa”. Honda natomiast reklamuje ten model hasłem: „Siła emocji” i to jest chyba jego najlepsza charakterystyka.

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/overview.html [19.10.2020]

    Źródło: https://www.honda.pl/cars/new/nsx/craftsmanship.html [19.10.2020]

    Redakcja: Patryk Żak

    auto honda honda nsx motoryzacja

    Podobne posty

    Jak się upewnić, że kupowany samochód nie jest po wypadku?

    2021-10-28

    Motoryzacyjne tendencje zakupowe Polaków.

    2021-05-04

    Jak dbać o zawieszenie samochodu? Najważniejsze rzeczy, które powinieneś wiedzieć o elementach zawieszenia i jego stanie

    2021-03-24
    Nie przegap
    Wiadomości

    Jak się upewnić, że kupowany samochód nie jest po wypadku?

    Aby mieć pewność, czy auto nie jest powypadkowe, należy wykonać pomiar geometrii nadwozia oraz poddać…

    Motoryzacyjne tendencje zakupowe Polaków.

    2021-05-04

    Jak dbać o zawieszenie samochodu? Najważniejsze rzeczy, które powinieneś wiedzieć o elementach zawieszenia i jego stanie

    2021-03-24

    Nowa era Volvo. Koniec z silnikami spalinowymi. Koniec ze stacjonarną sprzedażą

    2021-03-17
    Social media
    • Instagram
    Tagi
    auta auto auto nowości bezpieczeństwo BMW BMW X5 celebryci choroby co2 elektryczne auto emocje gwiazdy kierowca klimatyzacja komis samochodowy mapa drogowa moto motoryzacja nowości oferta oznakowanie policja premiera promocja przestępczość Rajd Rzeszowski Jari Huttunen rajdy samochody gwiazd samochód serwis serwis samochodowy silnik skup aut spaliny speed sprzedaż aut syrena volvo wypadki właściciel samochodu X5 zakup auta zawieszenie zima środowisko
    • Strona główna
    • Wiadomości
    • Premiery
    • MotorSport
    • Wywiady i opinie
    © 2025 Czas na moto

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda